Az online vitarendezési platformról bővebben

Az Európai Bizottság által működtetett európai online vitarendezési (OVR) platform célja, hogy a színvonalas vitarendezés lehetőségét biztosítva biztonságosabbá és tisztességesebbé tegye az online vásárlást.

Ha Ön az EU-ban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él, a platformon megkeresheti, hogy mi lenne a legjobb megoldás fogyasztói problémájára, közvetlenül meg tud állapodni a kereskedővel a problémát orvosló megoldásban, illetve megállapodhatnak abban, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyet.

Az online vitarendezési (OVR) platform nem áll kapcsolatban egyetlen kereskedővel sem. Az OVR-platform az EU összes hivatalos nyelvén, valamint izlandi és norvég nyelven érhető el.

Kapcsolatfelvétel a kereskedővel

Az OVR-platformon közvetlenül a kereskedővel tudja rendezni a problémát. Ez akkor lehet hasznos, ha még nem lépett kapcsolatba a kereskedővel vagy a kereskedő nyitott a párbeszédre.

Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön kérelméről. Ha a kereskedő hajlandó megbeszélni az ügyet, akkor az irányítópulton keresztül közvetlenül is üzenetet válthatnak egymással, küldhetnek egymásnak csatolmányokat (pl. a termékről készült fotókat) és az online megbeszélés időpontját is kitűzhetik.

A megegyezésre összesen legfeljebb 90 nap áll rendelkezésükre. Ön és a kereskedő is bármikor kiléphet a közvetlen egyeztetésekből.

A kereskedő listát is készíthet azokról a vitarendezési testületekről, amelyek bevonását a megoldás közvetlen keresése helyett javasolja. Ebben az esetben 30 nap áll a rendelkezésükre, hogy megállapodjanak a vitarendezési testületben, különben a platformon lezárásra kerül az ügy.

Ha a kereskedő az Ön kérelmét azonnal elutasítja, az egyik fél kilép a folyamatból vagy 90 nap után sincs eredmény, Ön a következő lehetőségek közül választhat:

  1. Megpróbálhat vitarendezési testület bevonásával megoldást találni. Ebben az esetben Önnek további 30 napja van, hogy megállapodjon a kereskedővel abban, melyik engedélyezett vitarendezési testülethez forduljanak. Vagy
  2. Megpróbálhat egy másik vitarendezési megoldást – ennek lehetőségeit itt találja.

Az ügy elindításával keressen megoldást közvetlenül a kereskedővel .

Vegyen igénybe vitarendezési testületet!

Az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonhat a probléma megoldásába. A vitarendezési testület egy olyan semleges harmadik fél, amely abban segít, hogy a fogyasztó és a kereskedő konfrontálódás nélkül oldhassa meg a vitás kérdést. Ez a bírósági eljárásnál általában kevésbé költséges és gyorsabb alternatívát kínál.

Az OVR-platform értesíti a kereskedőt az Ön panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, meg kell egyezniük, hogy melyik vitarendezési testület kezelje az ügyüket. A kereskedő összeállítja az általa ajánlott vitarendezési testületek listáját, Ön pedig az irányítópulton vagy választ egyet vagy új listát kér.

A panasz benyújtásától 30 nap áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy közösen kiválasszák az ügyüket kezelő vitarendezési testületet.

Ha ez idő alatt nem tudnak megegyezni a vitarendezési testületben vagy a kereskedő nem vesz tudomást a panaszról, Ön más vitarendezési megoldással is megpróbálkozhat. Lásd a megoldásokat.

Az ügy elindításával keressen megoldást vitarendezési testület bevonásával.

Hogyan tehetek panaszt kereskedőként?

Amennyiben Ön uniós, norvégiai, izlandi vagy liechtensteini kereskedő, szintén igénybe veheti az OVR platform szolgáltatásait annak érdekében, hogy online fogyasztói vitáját egy jóváhagyott vitarendezési testület elé terjessze.

Kizárólag abban az esetben élhet panasszal a fogyasztó ellen, ha annak lakóhelye Belgium, Németország, Luxemburg vagy Lengyelország területén van.

Panasz létrehozásához először regisztrálnia kell a rendszerben, és ott létre kell hoznia saját szervezetét. Ha már regisztrált, akkor elég, ha bejelentkezik. Miután megnyílt az irányítópult, kattintson az „Új ügy indítása” elemre.

ONLINE VITARENDEZÉS INDÍTÁSÁHOZ KATTINTSON IDE